Retail Summit 2019: 11 nejdůležitějších myšlenek jak technologie pomáhají nákupnímu zážitku

V úterý 5. 2. 2019 v Congress Hotelu Clarion v Praze odstartovala největší česká konference pro maloobchodní prodejce a jejich dodavatele. Na Retail Summit se přišla podívat více než tisícovka účastníků. Diskutovalo se o tom, jak se z neutrálních či dokonce negativních zákaznických zkušeností staly veskrze pozitivní zážitky. Velká pozornost se věnovala novým technologiím a zkušenostem z jejich uplatňování.

Sepsali jsme pro vás několik zajímavých myšlenek, které na konferenci zazněly a neměly by být zapomenuty. Díky těmto trendům budete připraveni na obchod 2020+.

1. Karel Týra (Managing Director, Nielsen CZ/SK)

„Aktuální tržní situace je velmi příznivá, důvěra spotřebitelů láme domácí i evropské rekordy.“

2. Bryan Roberts (Global Insights Director, tcc global)

Češi mají ke svým prodejnám pevnější vztah, než většina jiných vyspělých národů. Výzkumy potvrzují, že zásadní význam mají aktivity směřující k udržení stávajících klíčových zákazníků. Ty pak nepřímo napomáhají k získání zákazníků nových.

3. Tomáš Prouza (prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR)

Na základě zkušeností z jiných odvětví (např. HORECA) se jeví zásahy státu jako velmi problémové. Ve střední Evropě se objevuje stále více překážek volného obchodu a snahy z obchodníků vytlouct dodatečné příjmy do státního rozpočtu. Stát by se měl spíše soustředit na zjednodušování podnikání či ochranu před závadnými potravinami.

4. Steven Van Belleghem (autor knihy Customers the day after tomorrow a klíčový řečník Summitu)

Vstupujeme do 3. fáze digitalizace, do světa automatizace, robotů a umělé inteligence. Zákaznické výhody z toho vyplývající budou ohromné.

5. Ralf Kleber (Vice-President for International Retailing , Amazon)

Spotřebitele čeká v blízké budoucnosti nabídka, která jim bude maximálně šitá na míru. Největší globální obchodník Amazon pracuje na tom, aby splnil misi Jeffa Bezose stát se nejvíce zákaznicky orientovanou společností na světě. Technologie v tomto poslání hrají velkou roli. Základem však zůstává budovat kulturu inovací v zájmu zákazníků.

6. Hana Součková (generální ředitelka SAP ČR)

Spotřebitelé budou v budoucnu důvěřovat jen těm značkám, které zachází s jejich údaji správně a chrání jejich soukromí. Těm firmám, které nabídnou konzistentní zkušenost a správnou kvalitu výrobků a služeb. Inteligentní podnik, který si díky smart technologiím vybudoval důvěru zákazníků je za dveřmi.

7. Tomáš Vala (generální ředitel, SIKO koupelny)

Špičkové technologie jsou pro chod firmy podstatné, ale pouze analyzovat nestačí. Rozhodujte se podle přání zákazníků. Dnešní zákazníci nesrovnávají pouze s konkurencí ve vašem oboru, ale s nejlepšími službami na trhu. Nutností je nejen kvalitní prezentace na internetu, ale také možnost vyzkoušet si nabízené zboží „na vlastní kůži“. Firemní procesy i design showroomů se musí plně přizpůsobit segmentaci klientů a zákaznickým cestám.

8. Matt Simister (CEO Central Europe, Tesco)

Stojíme na prahu další revoluce, která je mnohem významnější než přechod na tržní ekonomiku. Výzvou pro dalších 25 let je, aby celé odvětví spojilo síly a našlo komplexní přístup k udržitelné výrobě a spotřebě, jež by snížily dopad lidstva na celosvětový ekosystém a zároveň zachovaly dobrou kvalitu života.

9. Tomáš Mráz (Sales Director Plzeňského Prazdroje)

Současné nastavení dodavatelsko-odběratelských vztahů neumožňuje rychle reagovat na nové výzvy. Vizi společného udržitelného byznysu lze naplnit jen při nové formě spolupráce mezi hráči na trhu. Technologie nám pomohou, ale v hlavní roli zůstane člověk. Obchodování bylo, je a bude „human-to-human“ disciplínou.

10. Sudan Martin Jackson (REWE Digital)

Budujte ve vašich firmách vztahy a prostředí, které podporuje spolupráci a nalezení kreativních, zákaznicky orientovaných pohledů na řešení problémů. Nelze zapomínat na smysl obchodu a na kvalitu, kterou společnosti, trhu i spotřebitelům přináší. Pouhé sledování technologických trendů nestačí. Musíte porozumět tomu, co zákazníci potřebují a obzvlášť kde a kdy to potřebují. A potom jim to nabídnout. Strategie je důležitá, ale klíčem k úspěchu je implementace.

11. Lukáš Vršecký (jednatel Rondo.cz)

Zákaznický zážitek musí být zábava. Identifikace zákazníků a aktivní komunikace online je základ. K pozitivnímu zážitku však komunikace pouze nestačí. Situaci lze řešit zábavnou formou, prostřednictvím gamifikačních nástrojů.

Share